Veelgestelde vragen
Wat de meeste mensen willen weten over DiSofa vind je in deze veelgestelde vragen. Lees ook de reviews van onze klanten.
Wat de meeste mensen willen weten over DiSofa vind je in deze veelgestelde vragen. Lees ook de reviews van onze klanten.
De wachttijd is afhankelijk van jouw beschikbaarheid.
Het beroep GZ-psycholoog is in Nederland een beschermde titel voor psychologen die voldoen aan de wettelijke opleidingseisen (BIG-registratie) voor het geven van therapie. Verzekeraars vergoeden daarom alleen therapie die gedaan wordt door GZ-psychologen. DiSofa werkt daarom alleen met GZ-psychologen.
Ja, als je een verwijsbrief hebt van je huisarts. Deze heb je nodig voordat we met de behandeling van start gaan. Mocht je nog geen verwijsbrief van de huisarts hebben, neem dan contact op met jouw huisarts.
Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars.
Ja, wij maken gebruik van dezelfde systemen, methodes en therapieën als de traditionele psychologen, alleen vinden de gesprekken plaats via een beveiligde videoverbinding. Dat scheelt jou tijd en moeite.
Nee, 43,5% van alle Nederlanders komt tijdens zijn/haar leven in aanraking met de geestelijke gezondheidszorg. Dat zou betekenen dat bijna de helft van alle Nederlanders “gek” of “zwak” is. Dat is natuurlijk onzin. Het is eerder “gek” als je niet lekker in je vel zit en daar vervolgens niets aan doet.
Ja en nee. Wij weten uiteraard wie jij bent maar doordat de therapiesessies online plaatsvinden hoef je aan niemand verantwoording af te leggen waar je bent geweest en zal je ook niet herkend worden in een wachtkamer. Al onze psychologen hebben een beroepsgeheim.
Wij behandelen zowel in het Nederlands als in het Engels.
Wij verwachten van u dat u in dat geval 24 uur vóór de afspraak contact met ons opneemt voor de afzegging en het maken van een nieuwe afspraak (een afspraak op maandag, dient op de vrijdag ervoor te worden geannuleerd). Als u binnen 24 uur afzegt of zonder afbericht niet op de afspraak verschijnt wordt het consult deels in rekening gebracht. Deze zogenaamde “no show” kosten van 49,50 euro kunt u niet declareren bij uw verzekering.
Alle medewerkers van DiSofa doen hun uiterste best jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. We raden je dan aan dit eerst met de direct betrokkene(n) te bespreken. Wij nemen jouw mening en vraag zeer serieus en staan altijd open voor feedback. In een gesprek gaan we samen met jou op zoek naar een oplossing. Mocht je het lastig vinden om de direct betrokkene(n) er rechtstreeks op aan te spreken of niet tot een oplossing komen, dan kun je terecht bij een patiëntenvertrouwenspersoon, familievertrouwenspersoon of klachtenfunctionaris. De contactgegevens vind je hier.